Khamis, 29 September 2011

Hebat!! kamu berniqab






Seminggu yang lepas UniSZA mengadakan majlis sambutan hari raya, pelbagai program yang dipertandingkan seperti tarik tali, boling padang dan lain-lain lagi. Tetapi bukan hal ini yang Ummu mahu sampaikan tetapi Ummu mahu bercerita mengenai seorang muslimah niqab. Tidak berhasrat di hati untuk mengata, cuma Ummu mahu sahabat-sahabat semua ambil iktibar daripada apa yang Ummu nampak, moga-moga kita tergolong dalam kalangan orang yang bertakwa.

Alhamdulillah program itu berjalan dengan lancar, nak dijadikan cerita, sukan yang dipertandingkan berdekatan dengan hostel Ummu dan betul-betul di belakang bilik Ummu. Bermacam-macam ragam yang Ummu nampak, gaya muslimah dengan muslimahnya, gaya perempuan dengan keperempuanannya, gaya wanita dengan kewanitaannya, gaya gedik....sambung yer...

Sedang asyik Ummu memerhatikan ke luar tingkap, mata ummu tertarik akan seorang muslimah niqab yang sedang berlari bagi mendapatkan kawannya.. "Biar betul mata Ummu nampak benda-benda macam ni maklumlah Ummu tidak mengenakan cermin mata". Ummu bergegas mengambil cermin mata dan kembali melihat keluar.... Nah....Tidak syak lagi betul apa yang diterjemahkan oleh mata rabun Ummu.. 

Tidak berakhir di situ, Ummu terpandang akan baju yang dikenakan oleh muslimah niqab berkenaan.. MasyaAllah...........Apa yang telah berlaku?? Muslimah itu hanya memakai baju t-shirt berlengan pendek yang dikenakan dengan sarung lengan, tidak kurangnya baju yang dipakai begitu singkat paras bawah (........) sahaja dan ditambah pula dengan baju yang ketat. Kain skirt labuh berwarna hitam

Malu.........Marah...........Simpati bebelah bahagi..
Sudah hilang sifat muslimah niqab, dan sudah timbul fitnah bagi agama sendiri.Ummu menghormati muslimah yang berniqab dek kerana pilihan yang mereka buat. Tetapi apa yang ada dengan muslimah berniqab sekiranya BERCOUPLE, BERPAKAIAN KETAT, TIDAK MENJAGA SUARA... Iman hanya diterjemahkan bukan lahir dari dalam hati dan diterjemahkan. 

Sudah acap kali Ummu melihat muslimah niqab (bukan semua) menjadi fitnah kepada agama sendiri, apabila ditegur ucapan TERIMA KASIH, SYUKRAN, TQ, 10Q, ARIGATO sudah menjadi zikir di bibir tetapi hanya mulut berkata-kata tetapi hati tetap membisu..

Ayuh jangan hanya mahu cantik dipandang sehingga agama ditinggalkan, cantik kita akan dimamah usia, Iman kita kekal hingga akhirnya..

(Ribuan kemaafan kepada muslimah niqab, bukan mahu mengeji cuma mahu mengambil iktibar. Andai diri ini  tersalah mohon teguran dari kalian, sesungguhnya kalian lebih mulia dari saya)


Pesananku untukku
Pesananku untukmu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan