Khamis, 19 April 2012

Aku sebatang lilin


Aku memberi cahaya kepada sesiapa sahaja yang pernah bersamaku dan saat mereka membutuhkanku, aku tidak pernah menghampakan mereka. Tatkala aku menjadi teman mereka,aku rasakan akulah sahabat yang terbaik. Aku menjadi penerang tatkala mereka teraba-raba di dalam kegelapan. Mereka semua memujiku. Dari jauh aku kelihatan sebagai seorang puteri yang bisa mempersonakan banyak hati, makin aku jauh makin mereka mendekati. Aku sangat gembira disayangi, diberi perhatian tatkala aku bagaikan mahu bersendirian. Tetapi satu perkara aku telah terlupa, ya aku juga perlukan cahaya. Ya Nur dari yang Maha Esa.. Sedang aku menerangi kehidupan orang lain sedikit demi sedikit kehidupanku yang menjadi malap.Akhirnya aku kegelapan tanpa 'CAHAYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan