Jumaat, 15 Julai 2011

Kami ( sahabat 1)


 
S dibuli..


InsyaAllah post kali ni santai-santai ja..Dalam bersahabat memori masam manis tu sentiasa ada.


9.30 pm
Mesyuarat Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam(PMKI) unisza.
Tajuk yang sangat hangat dibincangkan sampai nak gaduh-gaduh dibuatnya. semua mempunyai pendapat masing-masing.. Ummu pon punya pendapat sendiri, sekiranya tak diterima ummu diam saja, klau diterima susah pula nak berhenti cakapnya..


Tapi bukan nak ckap pasal ni post kali ni, ummu nak cakap mengenai kenakalan tuttttttttttttt.hehe teka sendiri.
Sesudah selesai meeting dalam pukul 11 kot (dah tak ingat). ummu renggangkan otot dulu sebelum nak bangun sebab tadi kan meeting dengan muslimin, so perlu sopan duduknya.. Dalam ummu tengah senaman tu tiba-tiba si S(bukan nama sebenar) ni dia marah-marah sebab nak balik cepat, katanya hostel dia jauh dan gelap pula nak balik.


1 jam sebelumnya...
Sedang kami bermesyuarat, tiba-tiba seekor kucing masuk ke dalam surau dan lari-lari 1x100 meter dalam tu.Tapi yang kesiannya kucing tu macam kemalanga ja, so kawan ummu Z(bukan nama sebenar) ambil kucing tu dan buang kat luar(tak elok la dok dalam surau tu)


Sambung kisah tadi..

Si S ni marah-marah sambil betulkan tudung di depan cermin surau dan nak dijadikan cerita cermin tu betul-betul berada berdekatan dengan suis lampu.. Si S ni tak habis marah lagi ni, dia terus tutup semua lampu. Si Z bergegas bangun tapi Ummu still duduk lagi(semua tertanya-tanya)


Tiba-tiba Bamb........aduh..... satu ketukan kuat telah berlaku dan diselangi suara..
Z gelak sampai jatuh-jatuh dan x boleh bangun, ummu steady ja.hehe

haha si S rupanya sudah berlaga dengan pintu surau.
Sewaktu si Z buang kucing tadi si Z ni tutup pintu(pintu aluminium yang jernih tu) so si S x nampak terus tunduk dengan penuh sopan untuk keluar pintu dan terus bumb....hehe.


si Z tanya ummu kenapa ummu mantain ja...jawapan ummu..

ummu dah tahu pintu tu tertutup cuma nak tunggu siapa yang kena dulu. dan si S sudah terkena. nakal kan tapi itulah pahit manis dalam bersahabat.

Kalau bersahabat selalu buat baik ja, x ceria kan. sekali sekala perlu ada yang nakal juga.


(jangan tiru aksi ini di rumah anda)





1 ulasan:

  1. Slm ziarah ummu d sini. hehe. lawak la cter ummu ni. sgt nakal ummu wt cm2. hahaha :D

    BalasPadam